Pengijazahan Hizib Waqiah
Rp 600.000
Lokasi : Banten
Kondisi : Baru
Posted on : 04-02-2019 16:39
Terjual : 0 barang telah terjual
Dilihat : 4442 kali
Last Sundul : 04 February 2019, 04:39:38 PM

Penjelasan Produk

Pengijazahan Hizib Waqiah


Surat al-Waqiah sudah sangat terkenal di kalangan ahli wirid sebagai surat yang mempunyai khasiat dan fadhilah untuk mendatangkan kekayaan.

Banyak cara pengamalan surat Waqi’ah ini yang disampaikan oleh beberapa kyai atau ulama. Tentang waktunya dan jumlah pengamalan surat inipun berbeda-beda.

Rasulullah s.a.w. bersaba: “Barang siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap hari, ia tidak akan ditimpa kefakiran.”

Sabda Rasulullah s.a.w. juga : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)

Ada lagi Sabda Rasulullah s.a.w. : “Ajarkanlah surah Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Kerana sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady)

Rasulullah s.a.w. meminta kita mengajarkan surat ini kepada anak-anak kita : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

Menurut fatwa sebahagian Ulama’ katanya: “Barangsiapa membaca surah Al-Waqi’ah pada setiap hari dan malam dalam satu majlis sebanyak 40 kali, selama 40 hari pula, maka Allah akan memudahkan rezekinya dengan tanpa kesukaran dan mengalir terus dari pelbagai penjuru serta berkah pula.”

Surah Al-Waqi’ah adalah surah yang ke -56 di dalam Al-Quran, terletak pada juz ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Dinamakan Al-Waqi’ah kerana di ambil dari lafal Al-Waqi’ah yang terdapat pada ayat pertama surah ini, yang ertinya kiamat. Di dalam surah Al-Waqi’ah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan pula penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan, dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah dan adanya hari berbangkit.

Di dalam surah Al-Waqi’ah terkandung beberapa fadhilah, antara lain:

* Bila orang membiasakan membaca surah ini setiap malam satu kali, maka dia dijauhkan dari kemiskinan selamanya.

* Bila di baca 14 kali setiap selesai solat Asar, maka orang yang membacanya itu akan memperoleh kekayaan yang berlimpah ruah.

* Jika di baca surah ini sebanyak 41 kali dalam satu majlis (sekali duduk), insyaAllah di tunaikan segala hajatnya khususnya yang berkaitan dengan rezeki.

* Supaya menjadi orang yang kaya sentiasa bersyukur, amalkan membaca surah ini sebanyak 3 kali selepas solat subuh dan 3 kali selepas solat Isya’. InsyaAllah tidak akan berlalu masa setahun itu melainkan ia akan di jadikan seorang yang hartawan lagi dermawan.

* Surah ini jika dibaca disisi mayat atau orang yang sedang nazak, insyaAllah di permudahkan untuk roh keluar dari jasadnya. Jika dibaca disisi orang sakit, diringankan kesakitannya. Jika di tulis, kemudian dipakaikan kepada orang yang hendak bersalin, InsyaAllah segera melahirkan dengan mudah.

Pengijazahan dan riyadoh Hijib Surat Al Waqiah berjamaah :
1. Pengijazahan Surat Al Waqiah
2. Membuat uang mengalir dan berkah melalui sarana ilmu induk uang
3. Uang berlipatganda melalui qasam Sholat Ansaf
4. Membuka pintu rezeki dan mendapat rezeki dari arah yang tidak diduga duga

Doa amalan wirid surat Al Waqiah ini. merupakan salah satu amalan cukup dikenal mendatangkan rezeki yang tidak anda duga serta untuk mendapatkan kekayaan.

Manfaat dan khasiat surat Al Waqiah ini cukup terkenal oleh para kiayi atau para ulama, yang termasuk surah penuh keberkahan serta dapat untuk melenyapkan kemiskinan hingga mendatangkan rezeki/rejeki yang tidak anda duga.

Riyadoh dilaksanakan selama melalui tahapan :

1.Riyadoh 3 hari
2.Riyadoh 7 hari
3.Riyadoh 11 hari
4.Riyadoh 21 hari
5.Riyadoh 41 hari
6.Riyadoh 100 hari
7.Riyadoh 313 hari

Sudah banyak yang membuktikan atas izin dan rido Allah SWT. Raih rido Allah dengan mendekatkan diri kepada Allah melalui wasilah Surat al-Waqiah.

Shodaqoh Ikhlas Majelis Rp.600.000,- ( Niatkan Shodaqoh benar-benar ikhlas karena Allah, karena ilmu Allah tidak dapat diperjualbelikan, adapun sedekah untuk perkembangan Majelis )